نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4133
-
الف
+

ناگفته های کرکتر «همسر فرعون» از سریال «یوسف پیامبر»

«پروانه معصومی» از تجربیات کاری اش در سریال «یوسف پیامبر» و دلایل کم‌کاری اش در سینما و تلویزیون سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «پروانه معصومی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در جدیدترین مصاحبه اش، از تجربیات کاری در سریال «یوسف پیامبر» و دلایل کم‌کاری‌ و دور ماندن از سینما و تلویزیون سخن گفت.

«پروانه معصومی» در خصوص تفاوت کرکتر همسر فرعون در سریال «یوسف پیامبر» با دیگر آثار کارنامه بازیگری‌اش، تصریح کرد: این کرکتر نسبت به دیگر شخصیت‌هایی که قبلاً بازی کرده بودم خیلی متفاوت و خاص به نظر می‌رسید. او شخصیت مستبد و خشنی داشت و از این لحاظ از خود من خیلی دور بود.

او درباره نزدیک شدن به این کرکتر و شخصیت‌پردازی درست در بازیگری، اشاره کرد: من برای نزدیک شدن به این کرکتر، کتاب‌های تاریخی مطالعه کردم. شناخت این شخصیت‌ها و دوره و زمانه‌ای که در آن زندگی کرده‌اند و نوع روابط اجتماعی که آن زمان برقرار بوده کمک می‌کرد که خصوصیات و مشخصات کرکترهای تاریخی را بهتر بشناسم.

بانو معصومی با اشاره به نقش مهم کارگردان این سریال، گفت: مرحوم سلحشور به خوبی جزئیات شخصیت‌ها را در فلمنامه آورده بودند و با مطالعه آن ها می‌شد به خصوصیات کرکتر ها پی برد. 

وی با اشاره به شروع فلمبرداری با تلاوت قرآن، تأکید کرد: همکاری با مرحوم سلحشور نقطه عطفی در کارنامه هنری من بود. ایشان انسان بسیار شریفی بودند. مرحوم سلحشور معمولاً قبل از بازیگران در لوکیشن حاضر می‌شدند و کار را هم با تلاوت قرآن آغاز می‌کردند.

«پروانه معصومی» در پاسخ به این سؤال که چرا در چند سال اخیر کم‌کار شده است، به تسنیم گفت: پیشنهادات خوبی نمی‌شود. فلمنامه‌ها آن قدر جذاب نیستند که نظرم را جلب کنند. در این شرایط ترجیح می‌دهم کار نکنم. 

او در خصوص روزهای کرونایی گفت: به خاطر نپذیرفتن فلمنامه‌ها، خانه‌نشین بودم و فعالیتی نمی‌کردم و این روزها هم به علت کرونا در خانه می‌مانم.

«پروانه معصومی» زاده ۱۳۲۳ خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ خورشیدی در فلم «بی‌تا» نقش کوتاهی گرفت و سپس در «رگبار» ساخته «بهرام بیضایی» کرکتر مرکزی را بازی کرد.

گفتنی است که «پروانه معصومی» در سریال تاریخی «یوسف پیامبر» کرکتر همسر فرعون را برعهده داشت.

«مردان آنجلس»، «پلیس جوان» و «ملکوت» از جمله سریال هایی است که با بازی وی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «یوسف پیامبر» از امشب 5 ثور/اردیبهشت ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» از نقشش گفت

پروانه معصومی: دوست دارم در سریال موسی (ع) بازی کنم

م ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین